6. helmikuuta 2011

Vuodari ja kirpputori.

Herätys oli jo yheksän aikaan ja se tuntui aika pahalta kun valvotti eilen noin yhteen asti..
Noh, ensin mua vietiin jäähallille kirpputorille josta ei tullut yhtään pinnaa tällä kertaa.
Joku mekko kuulemma tarttui mukaan mitä en ole vielä nähnyt. (siis en ostanut itselleni)

Jäähallilta kävelin töölönlahdelle ja löysin sieltä yhden sulan paikan. Sulassa Sinisorsia, kalalokkeja, harmaalokkeja, merilokki, varpusia ja kahta lajia tiaisia.
Suoritin tänän niinsanottua eko-retkeilyä kun ajoin autolla vain jäähallille ja siitä kävellen keskustaan ja sitten raitiovaunulla eteenpäin. Oli muuten hanurista mennä julkisilla !




Haukotteleva ankka.

Heiluva ankka.

Kalalokki anto oikein kunnon poseerauksen.

Joo, elikkä töölönlahdelta sitten seurasaareen kävelemään se ympäri.

Paikka oli ihan nasta vaikka mitään äärimmäisen kummallista ei näkynytkään.
Ruokintojen ansiosta varsinkin tiaiset ja punatulkut olivan kivasti näkyvillä, taisi siellä joku viherpeippokin vilahtaa.
Sää oli mukavan aurinkoinen eikä ollut edes niin sairaan kylmä niin kävely oli ihan lepposaa, lukuunottamatta suuria venäläisturisti määriä... Joka paikassa kuulu se tuttu molotus.
Olin jo lähes ulkona saaresta kun näin tumman vähän isokokoisemman linnun lentävän puuhun edessäni. Lintu lensi korkeelle ja sain ihan hetkeksi blokattua sen kiikareihin, Pohjantikka! Mulle vuodari tai olla lukema 48? joo sinne päin ainakin.
Linnusta en saanut kuvaa niin otin sitten puusta kuvan mistä löyty, niinkun lohdutukseksi.
Tikan lisäksi mieleen jäi joku sunnuntai linturetkeilijä pappa joka katto mua niin pahasti alaspäin ku ihminen vaan pystyy kun olin yhen ruokinnan luona. Ärsyttää ku jengi dumaa ennen ku tietää.

Tässä vielä kuvia seurasaaresta:

Puu mistä Pohjantikka löytyi.

Sinitiaisesta on tullu mun lempi kuvauskohde tänä talvena.

See u
-Tomppa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti